Jak promujesz swoją firmę? 6 przykładów, że robisz to źle

Współczesne możliwości promowania swojego biznesu są naprawdę duże. Potęga Internetu, reklam w mediach i wszelkiego rodzaju narzędzia marketingu bezpośredniego stwarzają wiele opcji, by firma miała coraz więcej klientów i świetnie radziła sobie na rynku. Nie wszyscy jednak potrafią korzystać z dobrodziejstw nowoczesnego promowania i popełniają wiele błędów. Jakich? Oto kilka z nich!

Nieprzejrzystość i brak konsekwencji

Dobry biznes powinien zacząć się od porządnego biznesplanu. Jeśli nie przeprowadzisz symulacji zysków i strat ani nie zbadasz rynku, nawet najlepszy pomysł może spalić na panewce. Kluczowa w starcie (i nie tylko) jest promocja. Na tę z kolei znaleźć można wiele sposobów i dobrze jest wykorzystywać ich jak najwięcej jednocześnie. Widoczność to jeden z kluczowych elementów. Jeśli go zaniedbasz, możesz pożegnać się z sukcesem. Kolejna sprawa, na którą koniecznie należy zwrócić uwagę, jest przejrzystość. Różnorodność jest wskazana, jednak nie w przypadku identyfikacji wizualnej. Raz zaprojektowany, dobry logotyp powinien znaleźć się w wielu miejscach. Nie tylko na stronie internetowej, ale i gadżetach promocyjnych.

Nieprzemyślana identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna to jeden z najważniejszych elementów, dzięki którym masz szansę na sukces w biznesie. Często jednak przedsiębiorcy rezygnują ze spójnej, profesjonalnej strategii na rzecz jednorazowych działań, które nie mają już takiej siły rażenia. Zdecydowana większość wie już, że logotyp powielić należy w każdym miejscu, które reprezentuje lub nawiązuje do marki, nie każdy jednak wie, że dzisiaj Internet to za mało. Zjawisko to już spowszedniało, jest tańsze i często nieprzemyślane, natomiast działania promocyjne w przestrzeni realnej przeżywają swój renesans. Brak inwestycji w inne gałęzie marketingu może przyczynić się do upadku pomysłu. Pamiętaj zatem o ważnych strategicznie kwestiach – gadżetach promocyjnych. Są one tanie, długotrwałe w oddziaływaniu i łatwe w wykonaniu. W grę wchodzi tu druk kalendarzy czy innych materiałów promocyjnych, które będą stanowiły namacalny i rzeczywisty obiekt reklamujący markę.

Brak inwestycji to gwarancja klapy

Dla większości przedsiębiorców dzisiaj jest już oczywistością, że muszą zainwestować w promocję. Brak takiej inwestycji nie przysporzy nowych klientów, marka nie zyska rozgłosu i tym samym niewiele zyska. Oszczędzanie na marketingu to pozorne oszczędności, ich konsekwencją jest bowiem brak dochodów. Najnowsze badania donoszą, że klienci uwielbiają gratisy – kalendarze, breloczki, kubki, długopisy, notatniki, nawet smycze do kluczy. To wszystko można w łatwy i niedrogi sposób uzyskać. Pozwala to na utrwalanie marki (w przypadku kalendarzy to rok z twoim logo przed oczami potencjalnego klienta!) i zapoznanie się z ofertą, która może zaciekawić. To tylko garść porad, jak radzić sobie w dżungli współczesnego biznesu. Wystrzegając się tych kilku błędów, masz większą szansę na sukces!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *