Katalogi firmowe szyte i klejone – które wybrać?

Dobre zaprezentowanie oferowanych przez Twoją firmę wyrobów, produktów czy usług bywa często kluczem do sukcesu. Świetnie sprawdzają się w tym zadaniu firmowe katalogi sprzedażowe, które ze względu na metodę wykonania dzielą się na szyte i klejone. O tym, które z nich stanowią lepszą opcję, decyduje specyfika tego, co chcesz sprzedać.

Katalogi firmowe – dlaczego warto z nich korzystać?

Wykorzystywanie profesjonalnych katalogów w codziennym kontakcie z klientami to niewątpliwie bardzo dobry pomysł. Może on przyczynić się do zwiększenia atrakcyjności Twojej oferty, jej skutecznego zapamiętania i lepszego oddziaływania na wyobraźnię odbiorcy. Słowem – zainwestowanie w katalogi może zwiększyć obroty Twojej firmy!

Jaki jednak rodzaj katalogu będzie najlepszy – szyty czy klejony? Warto wyjaśnić kilka podstawowych cech, które je różnią.

Katalogi szyte – najważniejsze cechy

Katalogi szyte łączone są za pomocą zszywki z oczkiem. Dzięki temu są bardzo praktyczne i można je bez problemu wpiąć do segregatora, ponadto można je rozkładać na płasko. Są przy tym żywotne, odporne i dobrze sprawdzają się nawet przy częstym i intensywnym użytkowaniu. Dodatkowo są tanie, a czas realizacji ich wykonania jest zazwyczaj krótki.

Katalogi klejone – czym się charakteryzują?

Katalogi klejone różnią się od opisanych wyżej przede wszystkim metodą wykonania. Przy ich produkcji wykorzystywany jest klej odznaczający się dużą trwałością. Mimo tego ten rodzaj katalogów jest nieco mniej wytrzymały od swych szytych odpowiedników. Są one za to bardziej eleganckie i estetyczne – można je przeglądać na każdym rodzaju podłoża, ich grzbiet jest gładki a materiał wykonany z wysokiej jakości papieru (na przykład na papierze kredowym). Dobre drukarnie katalogów oferują często ich wykonanie technologią Hot-Melt i PUR. Pierwsza z nich wykorzystywana jest przy projektach wymagających szybszego terminu realizacji i najlepiej sprawdza się przy klejeniu mniejszej liczby stron. Metoda PUR natomiast jest nieco droższa i umożliwia klejenie katalogów posiadających nawet ponad 250 stron.

Kiedy używać katalogów szytych, a kiedy klejonych?

Katalogi szyte stosowane są głównie w przypadku, kiedy istotną rolę grają niska cena, szybki czas realizacji, trwałość i praktyczne zastosowanie. Dlatego najlepiej sprawdzają się przy niewielkich rozmiarów cennikach, broszurach technicznych czy zeszytach ofertowych. Natomiast cechujące się pieczołowitym wykonaniem i dużą estetyką formy klejone dedykowane są katalogom prezentującym produkty i usługi o charakterze bardziej ekskluzywnym.

Druk katalogów – gdzie wykonać?

Wykonanie katalogów firmowych warto zlecić doświadczonym ekspertom. Wiele miejsc zajmujących się drukowaniem katalogów wykonuje swe usługi zdalnie, co oznacza, że na każdym etapie realizacji projektu kontakt z klientem odbywa się za pośrednictwem Internetu. Dobrym pomysłem jest zatem nawiązanie kontaktu z solidną, internetową drukarnią katalogów.

Katalogi firmowe szyte i klejone – które wybrać?
Rate this post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *